مراسم عروسي

۱ بازديد

خواستگاري كردن يعني توصيه وصلت دادن . در اسلام محدوديت هايي براي خواستگاري موجود است . خواستگاري از اشخاصي كه قابليت و امكان تزويج فقاهتي ندارند حرام است به عنوان مثال زن شوهردار , زني كه به دليل ارتباط خويشاوندي نزديك تزويج با وي حرام است و موردها ديگر . در عرف خواستگاري از سمت مرد انجام ميگردد البته منعي براي خواستگاري زن از مرد براي تزويج نيست . در خواستگاري و تصميم گيري براي وصلت ميتوان بعضا ضوابط عفاف و حجاب اسلامي را رعايت نكرد براي مثال به طور , دستان و موهاي وي نگاه كرد .

برگزاري مراسم عروسي

نامزدي دوراني است كه بعد از توافق براي وصلت در آتي آغاز مي شود . نامزدي يك تعهد اخلاقي است . قواعد راجع به نامزدي در مواد 1035 و 1040 ضابطه دولتي آورده شده‌است . بر اساس اين ضوابط رسمي , نامزدي يك عقد جايز است و هر كدام از هردو طرف مي توانند آن را باطل نمايند و از تزويج صرف حيث نمايند . برگزاري مراسم نامزدي معمولا بر عهده خانواده عروس است .

برگزاري مراسم عروسي4

حنابندان يك كدام از رسوم برگزاري مراسم وصلت در جمهوري اسلامي ايران است . جشن و پاي كوبي حنابندان مراسم خداحافظي عروس است و معمولا در پاياني شب اقامت عروس در منزل پدري برگزار مي گردد . اساسا مراسم حنابندان زنان دستشان را با آغشتن به ظرف حنايي كه دست به دست مي چرخد رنگ مي كنند .

پاتختي پس از مراسم عروسي برگزار ميگردد . معمولا روز پس از عروسي برگزار مي‌شود و دوستان خوب عروس داماد برايشان هديه مياوند .

شب زفاف اصطلاحي است كه يا اين كه به او‌لين شب بعداز تزويج , ( علي الخصوص چنانچه كه آن شب , عروس و داماد با يكديگر هم‌بستر شوند ) و يا اين كه اول تجربه آميزش جنسي واژني گفته ميگردد . با ورود عروس و داماد به اتاق حجله , شب زفاف رسماً آغاز مي شود . از قرن سيزدهم و تا پنجاه سال قبل در تهران و بخش اعظمي از شهرهاي كشور ايران , ترسيم بر اين بود كه عروس و داماد تا سه روز , دراتاق فقط باشند و تنها براي حوائج اضطراري از اتاق بيرون شوند . ازاله پرده بكارت عروس بوسيله داماد در‌اين شب رخداد مي‌افتاد . در قبلي در صورتي داماد نمي‌توانست در‌اين شب غالب به رفع پرده بكارت دختر شود , اقوام عروس و چه بسا خويش داماد , اصطلاحاً اورا پشت در ما‌نده مي‌خواندند و سرزنشش مي‌كردند . در صورت سنتي اين ترسيم , يك كدام از كسان عروس , مكلف بود در شب زفاف نزديك حجله بماند و بعد از قربت سند بكارت كه دستمالي خوني بود را گردآوري و به بعضي زنان , همچون مامان داماد نشان دهد . به صورت كلي پزشكان پيشنهاد مي نمايند در هفته‌هاي نخستين وصلت براي آميزش جنسي اصرار نشود , مگر آن كه ابراز رغبت عروس وجود داشته باشد . مخصوصا در شب اوليه وصلت كه هر دو خسته و مالامال استرس مي‌باشند ناخواسته بدين عمل نيست . همينطور سفارش ميگردد كسي پشت در اتاق عروس و داماد نرود .

برگزاري مراسم عروسي

ماه عسل مراسمي است كه در آن عروس و داماد نو وصلت كرده , مدتي را در قالب تعطيلات يا اين كه مهاجرت با نيز ميگذرانند . انگيزه از ماه عسل , سازش و هماهنگي عروس و داماد با نيز است .

حدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.