اهميت و مقام ساقدوش عروس در تشريفات عروسي

۱ بازديد


بديهي است كه دوستان خوب شما نقش دوچندان حساس و پررنگي را در معاش شما دارا هستند , عروسي هم شايسته ترين روز زندگي‌تان به شمار ميايد , پس قطعاً آنان شمارا در‌اين روز خاص ملازمت خواهند كرد .

در تمام لحظات اين روز با اهميت آن ها با لباس‌هايي متحد الشكل و نوع گلي در دست با چهره‌هايي خندان و فراوان لبريز انرژي جلوه خاصي به تشريفات مجالس شما خواهند داد .
در لحاظ تصاحب كردن ساقدوش براي عروس و داماد ريشه اي زياد سابق در فرهنگ وتمدن ما ايرانيان داراست , ولي احتمالا به صورت مدرن در مجلس عروسي ساقدوش‌ها را مشاهده نمي‌كرديم البته اخيراً با پيروي از تمدن غرب ملازمت ساقدوش‌ها به صورت مدرن با عروس و داماد فراوان همگاني شده‌است .
ساقدوش‌ها در تمام زمان برگزاري مراسم عروسي با انرژي و شعف فراوان عروس و داماد را ملازمت و همراهي مي نمايند و جلوه خاصي به مجلس خواهند داد . البته در گزينش ساقدوش‌ها و مراسم مرتبط با آن ها چه نكاتي را مي بايست مورد‌علاقه قرار دهيم؟
تعداد ساقدوش‌ها : معمولاً ترسيم بر اين بوده كه تعداد ساقدوش‌ها رابطه مستقيمي با تعداد مهمان‌هاي آن مجلس عروسي داشته است . اما اين بستگي به لحاظ عروس و داماد داراست . معمولاً سه عدد چهار جفت ساقدوش داشته باشيد كافي خواهد بود .
جامه ساقدوش‌ها : معمولاً براي زيبايي بيشتر مراسم , ساقدوش‌ها از لباس‌هاي هماهنگ و يك صورت استفاده مي كنند , شما ميتوانيد در ژورنال‌ها و يا اين كه سايت‌ها و مجلات اينترنتي مدل‌هاي خرقه زيبايي براي ساقدوش‌هايتان تعيين نماييد , تنها بدين نكته توجه داشته باشيد كه در صورتي‌كه از لباس‌هاي كاملاً يك صورت استفاده نمي كنيد رنگ و طرح كلي لباس‌ها كاملاً يكسان باشد و چه بسا در حالتي كه جنس پارچه‌ها نيز يكي باشد كه خيلي بهتراست! ولي اعتنا نمائيد كه همگي يا اين كه جامه بلند بپوشند يا اين كه كوتاه , تا هماهنگي بيشتري داشته باشند . نوع و رنگ گيسو ساقدوش‌ها نياز به هماهنگي ندارد و خودشان در تعيين اين مورد ها آزاد ميباشند . مثلاً ممكن است مدلي گيسو خاص و از پيش رقم خورده براي كليه خوشايند نباشد .

كادوي ساقدوش‌ها : اگرچه دراين باره هيچ الزامي نيست ولي در شرايطي‌كه تونايي آنرا داريد , خريد هديه براي ساقدوش‌ها اگر چه خيلي كوچك باشد صرفا به منزله اينكه يادگاري از اين روز قشنگ را براي مدام با خويش داشته باشند فراوان پسنديده است . براي كم كردن هزينه‌ها ميتوانيد عكسي خوشگل كه در جشن و پاي كوبي عروسي با ساقدوش‌ها گرفته‌ايد را چاپ نماييد و با يك كادر خوشگل فرداي روز عروسي و در مراسم پاتختي و پاگشا به آن ها كادو فرماييد .
هزينه خرقه ساقدوش‌ها : معمولاً عرف اين تشريفات به اين نوع است كه هزينه خرقه و امكانات و اثاثيه ساقدوش‌ها به عهده عروس و داماد است . به اين ترتيب دلخواه است تا هزينه اي را براي اين بخش داراي اهميت كنار بگذاريد , تا بتوانيد با آن لباس‌ها و كفش‌ها و . . . يكدست و يك رنگ براي ساقدوش‌ها تنظيم فرمائيد تا تشريفات عروسي شما بي نقص و بي عيب و نقص برگزار شود . ولي در صورتيكه پرداخت چنين هزينه اي برايتان مقدور نيست , رنگ مخصوصي ترجيحاً خنده رو و مالامال انرژي نيز براي ساقدوش‌هاي عروس و نيز براي ساقدوش‌هاي داماد تعيين نماييد و از آن ها بخواهيد تا لباس‌هايي بدين رنگ بپوشند . در‌صورتي‌كه امكانش است از ساير دعوت شدگان عروسي به ويزه خانم‌ها خواهش نمائيد تا جامه همرنگ ساقدوش‌ها نپوشند تا آنان كاملاً به ديده بيايند و در پاي كوبي شما بدرخشند .

 

خدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.