نقش ها و مسئوليت هاي اشخاص در عروسي

۱ بازديد

عروس و داماد


وسيع ترين مسووليت آنان بدون شك وصلت كردن است , ولي در پي به تني چند از تصميم هاي آنها كه ابتدا بايستي گرفته شود اشاره ميكنيم . در شرايط ايده آل عروس و داماد همراه نيز اين امور را انجام مي دهند . براي اين كه امور را تقسيم نمايند و هر دوي آنها از برنامه ها لذت ببرند , يك ليست ابتدايي به شرح زير تهيه و تنظيم شده‌است :
1 . تهيه و تنظيم دارايي
2 . تعيين روز , فرم و تالار براي وصلت
3 . ملاقات با مسئولين مراسم براي سخن راجع به ريزه كاري
4 . همياري در دعوتنامه ها , گل , عكس و . . .
5 . كاوش در رابطه اركستر
6 . نوشتن قول طومار وصلت ( در‌صورتي‌كه مايل باشند )
7 . نوشتن سپاس طومار براي هدايا
علاوه بر وظيفه هاي سنتي آنها , هريك از آن‌ها مسئوليت خودشان را دارا هستند كه مشتمل بر ارزيابي كردن ليست ميهمان هاي خانواده هايشان مي‌شود . عروس , ساقدوش هايش را گزينش مي نمايد و براي آن‌ها طعام مهيا مي نمايد و بعد از مراسم براي آنها طومار قدرداني مي نويسد . داماد هم ساقدوش هايش را برمي گزيند و خرقه آن‌ها را گزينش مي نمايد , براي آنان كارت سپاس ميخرد , مراسم عقد را طرح ريزي مي نمايد و مخارج عاقد را ميدهد . همينطور براي ميهمان هايي كه از بيرون از شهر آمده اند در هتل اتاق رزرو مي نمايد .

خانواده عروس
در قبل يكي‌از رسومات اين بود كه بيشتر مخارج عروسي را بايستي خانواده عروس پرداخت مي كردند البته مخارج مدرن بين خانواده عروس و داماد و خويش آن‌ها تقسيم ميگردد ولي هنوز مسئوليت هاي مشخصي بر عهده خانواده عروس مي‌باشند . به صورت سنتي خانواده عروس او‌لين مراسم ( عقد ) را برگذار مي نمايند و در تهيه و تنظيم ليست مهمانها به عروس امداد مي نمايند و در ريزه كاري مراسم به عروس ارايه حيث مي نمايند ( اما تنها ارايه حيث , خير زور لحاظ ) . مامان عروس لباسش را تعيين مي نمايد و معمولا به مامان داماد در گزينش ياري مي نمايد و مطلعش مي نمايد .
يكي‌از مهم‌ترين وظيفه‌هاي بابا عروس تعيين خرقه مطلوب است . در طول روز عروسي وي عروس را تا محل عقد ملازمت مي نمايد ( احتمال دارد به همراه مامان عروس ) . وي آخري كسي است كه مراسم را ترك مي نمايد زيرا مي بايست هزينه مراسم عقد را پرداخت نمايد و مهمانها را بدرقه نمايد .

خانواده داماد
معمولا خانواده داماد بعداز مراسم با خانواده عروس تماس ميگيرند و ممكن است مراسمي را برگذار خواهند كرد ( بعداز مراسم خانواده عروس ) و ليستي از ميهمانها تنظيم مي نمايند . در زمينه ي خرقه ها با خانواده عروس مشاوره مي نمايند . شام ديروز مراسم هم بر عهده آنان هست و آن‌ها چه بسا شايد ( در شرايطي‌كه مايل باشند ) يه خرده از مخارج مراسم را تقبل نمايند .

نديمه عروس
بين تمام افرادي كه در مراسم حضور دارا‌هستند , نديمه بيشترين امداد را به عروس مي نمايد . معمولا تفاوت چنداني بين وظيفه‌هاي نديمه عروس و داماد نيست ولي نديمه عروس معمولا نزديك ترين دوست يا اين كه خواهر عروس است . گذشته از مراسم وظيفه هاي نديمه مشتمل بر ملازمت و همراهي در برخي از وظيفه هاي ساقدوش مانند وقت پيشين براي پروو جامه عروس و ضيافت مجردي پايان آن‌ها هست . وي در بعضا ديگر از امور از قبيل ياري به عروس و داماد در تنظيم ليست مهمانها و ارسال دعوت طومار ها به آن‌ها و همينطور حفظ از هدايا امداد مي نمايد .
طي روز عروسي , نديمه در پوشيدن جامه به عروس ياري مي نمايد و همينطور او‌را در مراسم ملازمت و همراهي مي نمايد . وي زير عقدنامه را تحت عنوان شاهد امضا مي نمايد و نوع گل را در گلدانش نگه مي‌دارد . در مراسم همراه با ساقدوش داماد مي‌رقصد و ساقدوش ها را براي عكس جور جمعي هماهنگ مي نمايد . گذشته از اينكه زوج نو به ماه عسل بروند وي خرقه هاي عروس را عوض مي نمايد و از آن ها به همراه جور گل عروس تا روز برگشتن عروس محافظت مي نمايد .

ساقدوش


شما ميتوانيد تعداد پاره اي ساقدوش يا اين كه هر يكسري را كه مي‌خواهيد تعيين نماييد ( ولي خير بيشتر از دوازده نفر ) .

خدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.